top of page
 
Kantoorklachtenregeling

​

JW legal B.V. (“JW legal”) stelt het allergrootste belang in tevreden cliënten en zal zich daar uiteraard volledig voor inzetten. Toch kan het voorkomen dat er een keer sprake is van ontevredenheid of misschien wel van een klacht. Het is dan goed om te weten dat JW legal de volgende kantoorklachtenregeling heeft.

​​

Indien een cliënt(e) JW legal benadert met een klacht, zal getracht worden de klacht binnen 4 weken na ontvangst schriftelijk af te handelen. De klacht dient binnen 3 maanden na het moment waarop de cliënt(e) kennis nam of redelijkerwijs had kunnen nemen van het handelen of nalaten dat tot de klacht aanleiding gaf, te worden ingediend. Een klacht is iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt(e) jegens de advocaat over de totstandkoming en de uitvoering van de overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie.

​​

Wanneer JW legal er niet in slaagt de klacht tot een voor de cliënt(e) aanvaardbare oplossing te brengen, kan de cliënt(e) de klacht binnen 12 maanden na de schriftelijke afhandeling daarvan voorleggen aan de Geschillencommissie Advocatuur. JW legal neemt desgewenst deel aan de “Geschillencommissie Advocatuur”.

​​

Meer informatie over de klachtenregeling en de geschillencommissie is te vinden via https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/advocatuur/

​​

Indien een oplossing niet mogelijk is en evenmin een regeling via de Geschillencommissie Advocatuur kan worden bereikt, kan de cliënt(e) (ook) een klacht neerleggen bij de deken van de Orde van Advocaten Amsterdam. Deze kan ook bemiddelend optreden in het geval van klachten. Voor klachten kunt u zich wenden tot de deken van de Orde van Advocaten van Amsterdam, gevestigd aan de Paulus Potterstraat 18, 1071 DA Amsterdam (tel: 020 589 6000)

bottom of page